Vanliga frågor och svar

Tillbaka

Jag har fått ett mejl om att min kundkännedomsinformation behöver uppdateras. Vad betyder det?

Efterlevnad är en central del av verksamhetens integritet och ansvar. Det handlar om att uppfylla lagar, regler och standarder som styr företag och organisationer.

För att säkerställa att alla transaktioner är säkra och integrerade, finns ett viktigt begrepp inom finansvärlden: KYC (Know Your Customer), eller kundkännedom.

Kundkännedom består i att kontrollera och verifiera identiteten på en individ, och är något som SaveLend som ett finansiellt institut måste ha för att få godta en person som kund.

Din kundkännedomsinformation måste också uppdateras med jämna mellanrum.

Har du fått mail om att "Din kundkännedomsinformation behöver uppdateras"?

Om du har fått ett mejl om att din kundkännedomsinformation behöver uppdateras betyder det att giltigheten på den KYC du lämnat senast upphör att gälla om 30 dagar. Därav behöver den uppdateras även om kundkännedomsinformationen står som "Godkänd" just nu.

Det är viktigt att du uppdaterar din KYC så snart som möjligt. Vår ränterobot kommer att fortsätta hantera ditt sparande i enlighet med din strategi men du har inte möjlighet att genomföra några insättningar eller uttag förrän du har uppdaterat din KYC.

För att uppdatera din kundkännedomsinformation gör så här:

  1. Logga in på ditt konto.

  2. Tryck på "Mitt konto" uppe i högra hörnet

3. Tryck på "Kundkännedom och villkor"

4. Tryck sedan på pennan vid "Kundkännedomsinformation"

5. Fyll i dina uppgifter och tryck sedan på "Skicka in din kundkännedomsinformation".