Synpunkter &
klagomål
Har du synpunkter på oss eller våra tjänster? Hjälp oss bli bättre genom att dela med dig av dina tankar och upplevelser. Du når oss enklast genom att kontakta vår kundtjänst via chatt, telefon eller e-post.
Klagomålsansvarig
Om du upplever att vår kundtjänst inte kan hjälpa dig är du välkommen att vända dig
direkt till vår klagomålsansvarig hos oss så lovar vi att svara så snart som möjligt.
Om vi inte har möjlighet att svara inom 14 dagar får du istället ett besked om när du kan förvänta dig ett svar.
Klagomålsansvarig på SaveLend har en skyldighet att reda ut ditt klagomål och undersöka vilka åtgärder som kan vidtas inom bolaget för att undvika att liknande problem uppkommer i framtiden. Klagomålsansvarig informerar de anställda som berörs av klagomålet samt redogör för de åtgärder som behöver vidtas för att undvikande liknande situationer.
Formulär för klagomål vad avser gräsrotsfinansieringstjänster
Kontakta klagomålsansvarig via brev eller e-post:
-
Mejl
Mejla oss på info@savelend.se
Ange "Att: Klagomålsansvarig" i ämnesraden.
-
Brev
Skicka ett brev till oss:
SBL Finans AB, Att: Klagomålsansvarig
Kammakargatan 7, 111 40 Stockholm
Allmänna reklamationsnämnden (ARN) och allmän domstol
-
Allmänna Reklamationsnämnden
ARN
Box 174
101 23 Stockholm
Telefon: 08-508 860 00
Vägledning för dig som kund
Som kund kan du få vägledning från Konsumenternas Bank- och finansbyrå och Konsumenternas Försäkringsbyrå samt genom den kommunala konsumentvägledningen.
-
Konsumenternas Bank- och Finansbyrå och
Konsumenternas FörsäkringsbyråBox 24215
104 51 Stockholm
Telefon: 0200-22 58 00